Chuck Cantor's replacement

Does anyone know who we are looking at there? I have heard the director of recruiting at Pitt is a candidate, he was apart of Florida's staff when they had the #1 class in the nation. Again, no sauces just wondering if anyone has heard anything.

DISCLAIMER: Forum topics may not have been written or edited by The Key Play staff.

Comments

Is he Alum07?

Danny is always open
23 can't read

"Some days you’re a horse and some days you’re a horse’s ass. I’ve been a horse’s ass for a little while." - Roy Halladay

lmao

Ohhh right this is the guy my coworkers were laughing about because the Pitt guy left for us. Neat! (click!)

that bio is all well and good, but is it pronounced "diet horn" or "die thorn"

3...2...1...

Warning: this post occasionally contains strong language (which may be unsuitable for children), unusual humor (which may be unsuitable for adults), and advanced mathematics (which may be unsuitable for liberal-arts majors)..

dee-thorn?

Chem PhD '16

It's pronounced "Kev-in".

The Poster Formerly Known As The Spirit Of Bernard Basham

TKP 101

that took a lot longer than I thought it would.

Warning: this post occasionally contains strong language (which may be unsuitable for children), unusual humor (which may be unsuitable for adults), and advanced mathematics (which may be unsuitable for liberal-arts majors)..

Interesting. Him and I were both BIT in 07 but I don't recognize him 😞

Maybe I was too drunk?

I feel bad for anyone who had to work for Narduzzi, but being a Hokie and having to work for him would be brutal. Bring him home

Nothing says taking that next level jump than trying to emulate the recruiting prowess of ...(squints)...Pitt.

Nothing says taking that next level jump than trying to emulate the recruiting football prowess of ...(squints)...Pitt Memphis.

Do you realize how silly that sounds?

Chem PhD '16

Sure, but the coaching candidate at that time had won and won big in a place where it wasn't expected. Meanwhile Pitt averaged the #38 class on 247 over the last three years. Your point would make sense if Fuente had been going 6-6 or 7-5 at Memphis and Tech still hires him.

A vocal part of the fan base often bemoans the recruiting level of the current staff. I'm just saying hiring someone used to leading the Pitt recruiting efforts doesn't strike me as the fix to that issue, at least on the surface.

yeah... well that's pretty good for pitt. that's a 9.25 rise in avg recruiting ranking from the 4 years previous for pitt. imagine if we got a good 9.25 bump in recruits and went from a avg 22-28 recuiting class to a 12-18 avg recruiting ranking?

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

Right, but you can't decouple the director of recruiting from the rest of the Pitt program. He could be the most charming, well-spoken, straightforward, genuine guy ever and I still wouldn't want to go play for Narduzzi.

Chem PhD '16

And Cantor came from Temple.......

Wet stuff on the red stuff.

Join us in the Key Players Club

Exactly. there is more to recruiting football talent than the director of recruiting. We'd be hiring a director of recruiting, not the rest of Pitt's mediocre football program.

Chem PhD '16

yeah I know, right? Why would we ever be interested in someone who helped land James Connor? /s

Warning: this post occasionally contains strong language (which may be unsuitable for children), unusual humor (which may be unsuitable for adults), and advanced mathematics (which may be unsuitable for liberal-arts majors)..

I've thought for a while that Pitt punches above its weight for a program with few real fans because it's in a pro sports town that doesn't have an on campus stadium or facilities.

The Orange and Maroon you see, that's fighting on to victory.

The position they hold is what a really good administrator AND person with personality needs to hold. It's not some X's and O's Coach.

Wet stuff on the red stuff.

Join us in the Key Players Club

I have heard the director of recruiting at Pitt is a candidate

Again, no sauces just wondering if anyone has heard anything.

Well then where did you hear the first the part?!?!

Twitter me

I'm gonna set up a website that will randomly generate coach change rumors. I'm sure I'll get a copyright infringement claim from flighttracker.com within an hour.

I mean it's a rumor I heard,

Sort of like Gronk won't be a patriot by the end of the weekend

Correct, my sources say he'll be winning the Belmont instead.

@hokie_rd

I like this hire.

Looks like your #nosauces were correct. anyone have any good insight now that this is less of a rumor?

The Orange and Maroon you see, that's fighting on to victory.

Live look at Narduzzi finding out..

Another white bronco? The first one didn't go too far.

Fuck Pat Narduzzi

"Give me a fu¢king beer", Anonymous Genius

What a d-bag. He was an embarrassment that night.

Pitt staff bio link is dead, yeah this is looking like a done deal.

Looking on his twitter he was saying bye and thanking Pitt at the end of April, so he has been on the job search.

Considering how many times we've stolen Pitt's lunch money in terms of nabbing their top recruiticorn targets... if you can't beat em, join em?

Found one of the silent commits

if anyone has any questions for good ole Mr. cantor let me know and ill ask him. my sons going to UF today for the rest of the week for their skillz camp. I plan on chatting with him a little about his transition and what he thinks Tech could do better. Just some small talk stuff. Ive got some decent access to UF through a close friend of mine that played for them during the tebow era but still lives on campus and is involved with the football program.

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

Warning: this post occasionally contains strong language (which may be unsuitable for children), unusual humor (which may be unsuitable for adults), and advanced mathematics (which may be unsuitable for liberal-arts majors)..

that's the 1st question i plan on asking. but i already know the answer. straight cash homie

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

Tebow couldn't be any more awkwardly white if he tried

"Some days you’re a horse and some days you’re a horse’s ass. I’ve been a horse’s ass for a little while." - Roy Halladay

Danny Coale Caught That Ball!!!

...that played for them during the tebow error...

So, he played for Denver?

The Poster Formerly Known As The Spirit Of Bernard Basham

that would be the jets! but myB edited to correct era in spelling, lol nah he played LB for the gators when they won the ship in 2008.

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

...edited to correct era in spelling...

via GIPHY

The Poster Formerly Known As The Spirit Of Bernard Basham

How much bigger is UF's recruiting staff and budget compared to VT's.

@Fightin_Gobbler

Go Hokies

Go Falcons

His name is Diethorn? Aight this ok

So I talked to chuck for about 30 min yesterday. he actually came up to me and asked to take a picture of me to send back to some of his buddies because I had a VT shirt on I didn't even realize it was him until we started talking. He seemed pretty bitter about not being at tech in my opinion. We small talked a little but when I asked him how he was liking it here so far he took the convo to another level. a couple things he said really stood out to me and I quote his words.....

"This is a whole different animal here, tech was who we are we wanted kids that wanted to be there, there isn't Sh*t else to do there so we wanted kids that really wanted to be there we wouldn't beg a 5* to come there either you wanted to be there or you didn't, here id beg a 5* to come here because they can find something to do when they get bored at tech all you can find is trouble if you don't really want to be there and get bored"

He seemed to think he was the glue that was forcing VT to recruit in VA and that without him it was going to drop off. again his quote "I made them stay in VA I kept telling them we have to win this state if we don't win this state we wont win anything I had to stay on their a$$ to recruit much harder in VA"

He also didn't seem to like the new hire of Diethorn quoted "they got some new, a guy from pitt (rolls eyes and sighs) well see how that goes" I said hes a VT guy hes from VT. he said "yeah but that aint no pitt its a different animal, you've gotta understand. we will see how it goes"

I tried to dig a little deeper on some of the stuff but he wouldn't go for it. Then We got into some stuff about the highschool I coach at and the Jacksonville area highschool football in general and some convo about my son which i selfishly had NOOOOOO problem with talking about as he was having a really good camp and was in my biased opinion the best WR in his class that was at the camp #teamNOdrops all day and routes on point, you know the next danny coale/ CJ carroll/ Julius edlemen all that good stuff. But overall he seemed like a cool dude. he was VERY involved in the camp and watching the whole time. he was face timing Mullen all the 1 on 1s. they had a couple of their commits out there throwing and some of their targets and they had some ballers at the QB position that were throwing DOTS. most notable 3* dual threat Jalon Jones QB out of Baltimore MD class of 2019 (hokies offered).

Talking to some of the other coaches I didn't realize that there is "legal" ways to get kids on campus to basically practice before they are actually enrolled in school. they bring them out to these camps and have them interact with the team and watch practice etc and then they have them come out and compete at the camps where the coach can get their hands on them and work with them before they "technically" should be. learning some of the short cuts.

anyways just wanted to share my experience and some of the convo with cantor.

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

He seemed pretty bitter about not being at tech in my opinion.

Was he fired from tech? Encouraged to leave? Or did he just ask for a big ass raise that tech wouldn't (or couldn't) match? Or did he see a bigger opportunity and take it?

Thanks for all you did at tech, Chuck, but if you made your bed, you damned well be prepared to sleep in it.

Warning: this post occasionally contains strong language (which may be unsuitable for children), unusual humor (which may be unsuitable for adults), and advanced mathematics (which may be unsuitable for liberal-arts majors)..

I agree I got the feeling maybe he felt under appreciated? im not sure why the hard feelings towards us at all to be honest.

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

Julius edlemen

Is this the name he's playing under this year since Julian Edelman got busted for PEDs?

The Orange and Maroon you see, that's fighting on to victory.

It's fun imagining a world where Chuck Cantor speaks with no punctuation.

Anyhow, insightful. Yes Florida is a whole different ballgame than VT. And I'm honestly glad about that. Easier to root for the team knowing that kids have bought into what it means to be a Hokie and the whole This Is Home thing. The idea of a grown man "begging" a 17 year old to come be part of the team just seems silly and more than a little pathetic to me.

Chem PhD '16

The idea of a grown man "begging" a 17 year old to come be part of the team just seems silly and more than a little pathetic to me.

Ah, but if you want to compete with the Big Dogs™ you have to be ready to grovel to 17 year olds.

I am interested in knowing what there is to do in Gainesville that isn't available in Blacksburg though. It's not like it's on the water and it's still 2 hours from Orlando.

The Orange and Maroon you see, that's fighting on to victory.

"more to do" sounds a lot like "less oversight" when it comes to some of these big programs

Chem PhD '16

Yeah, I don't get it. I can find plenty to do and have a blast in Blacksburg. Granted, a lot of it probably involves drinking beer. 🍺

But if you're looking for an awesome college town, Blacksburg definitely fits the bill. If you're looking to hang out at the beach, go clubbing, and feel like you're living at a resort, maybe Da U or FSU are more to your liking.

I am interested in knowing what there is to do in Gainesville that isn't available in Blacksburg though. It's not like it's on the water and it's still 2 hours from Orlando.

I mean.

There's 100K more people in Gainesville, the weather is much better, the beach is an hour away. There's plenty of reasons to think that there's a lot more going on there.

Hokies United l Ut Prosim

I'm splitting hairs about what there is to do in Gainesville proper vs. Blacksburg. I know there's more to do if you're willing to make the drive.

The Orange and Maroon you see, that's fighting on to victory.

you here to grade papers or hear interesting news about hokie football? typing on my phone on a 2 lane road where the speed limit goes from 65 to 35 every small town I go through and is a walking speed trap on my way back to Gainesville to watch my sons camp. I wanted to share the info sorry for the grammatical errors.

but "begging" was the term that HE used. word for word.

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

Don't text and drive.

No amount of info about a previous coach is worth that.

its a boring drive. and generally not very much traffic and I don't qualify TKP as texting. but youre right. no excuses. im bad about this. Most of the time I text to talk but then it comes out with even less punctuation and a bunch of words that don't belong.

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

Maybe I'm just misinterpreting the comments, but I'm really not as upset that he moved on now.

nah i mean he came off kinda d-baggy to me which was NOT how I expected him to be at all.

#Bapn ain't EZ

Wanna win put boobie in! Let boobie spin coach!

You and me both on the different expectations. Thanks for the info and best of luck to your son!